Litoralul Romanesc - Atunci cand valurile ajung la mal


     
    
    Dimineata vine cu noi sperante si cu vise proaspete. Asa a inceput infotrip-ul „Litoralul Romanesc”. Cu multe emotii si cu foarte multe asteptari, fiind si primul de acest fel. Plecarea a fost de dimineata cu autocarul, plina de bucurie pentru ca voi revedea  foarte multe locuri  si voi avea posibilitatea de a vedea un litoral schimbat intr-un alt anotimp.
    Primul popas l-am facut la benzinarie pentru cafele si sandwich-uri, dar mai era inca drum lung spre Marea Neagra. Asteptam cu nerabdare sa o revad dupa multi ani, dar de acesta data in alta postura, cu alti ochi, cu alte asteptari, ca un consultant de turism aflat la inceput de drum. 
    Am ajuns in Eforie Nord unde am inceput sa vizitam diferite locatii cu hoteluri pregatite sau aflate in pregatiri pentru inceputul de sezon. Litoralul romanesc m-a surprins prin căldura lui, prin locații pline de gust și rafinament, locații renovate care anunță deschiderea sezonului. Am fost cazati la hotel Europa 4*. Un hotel cu mult bun gust , facilitati si servicii pe masura tinutei lui impunatoare. Am fost foarte bine primiti aici, ne-am cazat si dupa o zi cu multe vizite la diferite locatii, ne-am gasit linistea intr-un pat atat de curat, cu cearsafuri ce parca te chemau la somn. 
    A 2-a zi ne-am trezit, am servit micul dejun si am purces la drum, hoteluri care mai de care,  unele mai mari, altele mai mici dar toate unice prin ceea ce iti prezentau ele.  In aceste zile cat am vizitat partea de sud a Litoralului Romanesc mi-a atras mult atentia baza lor de tratament. Aproape toate hotelurile aveau baza de tratament si facilitati de impachetari cu namol.
    M-a fascinat povestea Techirghiolului ascultata si redata acum si voua: 
  ”Se spune ca un batran tatar olog si orb pe numele de Tekir a ajuns odata cu magarul sau ranit, la malul acestui lac, in care animalul a intrat sa se scalde. S-a chinuit batranul apoi ore in sir sa-l scoata din noroiul mirositor, dar magarul incapatanat nu vroia sa se miste din apa. Mare a fost insa mirarea si bucuria batranului cand, iesind din lac, si-a dat seama ca ochii sai puteau distinge din nou lumina, iar picioarele sale, de multa vreme neputincioase, incepusera sa-l asculte. Cat despre inteleptul sau magarus – ranile de pe spate i se vindecasera, iar corpul sau parca traia o noua tinerete. Aflandu-se vestea despre aceasta intamplare miraculoasa, oamenii au venit pe malul lacului, scaldandu-se si ungandu-se cu namol pentru a-si gasi vindecare. Si pentru ca Tekir si magarusul sau au fost cei care au descoperit miraculoasele beneficii ale lacului, acesta s-a numit Techirghiol insemnand „Lacul lui Techir”.
  M-am bucurat ca in urmatoarele doua zile am vizitat toate statiunile ca Venus, Olimp, Jupiter, Cap Aurora, Saturn, absolut toate. La un moment dat nu mai stiam care este granita dintre ele si ce anume le desparte sau ce le diferentiaza. Ca in a 4-a zi sa vizitam frumoasa și primitoarea stațiune Mamaia...mereu surprinzătoare, îndrăzneață și misterioasa, cu o neîncetată dorința de a cuceri. Hotelurile din Mamaia deja functionau, plaja era plina de sezlonguri goale si frumos amenajate.  Am fost impresionata  in mod deosebit de cateva hoteluri premium din Mamaia , precum Hotel Condor 4* care se aseamana, prin arhitectura lui, cu un pescarus cu aripile desfacute. O eleganta discreta, reala si un restaurant ce face parte din destinatia unei vacante ideale.
   Ajungand si la hotelul Iaki 4*, la receptie observam deja primii turisti care aveau rezervare iar in restaurant se servea masa de pranz si era o forfota continua. Camerele la Iaki sunt deosebite, frumos aranjate si linistite. Centrul SPA al hotelului este foarte diversificat in servicii si curat, nu am putut intra decat cu incaltari speciale.
   Litoralul Romanesc este plin de locuri unde ti-ai dori sa iti petreci vacanta, am vizitat in statiunea Olimp, Lacul Racilor si Popasul Pescarilor doua locuri ascunse parca cu intentie de forfota litoralului, dar care iti pot oferi clipe de neuitat la malul marii.
   Revederea Marii Negre este mereu o experienta, dulce si/sau sarata la fel ca marea!
   Daca si tu iti doresti sa traiesti experienta ta cu marea anul acesta, nu ezita sa ne contactezi! Primim si tichete de vacanta!













Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Bordeaux sau de ce am ales capitala vinului

Valencia, escapada de weekend....

Grecia -Continent si Insule